Ny vecka

Den här veckan har snart passerat och den har varit väldigt fullbokad, så full att jag inte hunnit eller orkat skriva nåt.

I måndags hade vi möte efter jobbet och direkt efter jobbet var vi några som åkte till Strandbaden för några timmars spa. Vi spenderade några timmar i varma pooler och bastu och det blev många fina samtal och härliga skratt.

I tisdags skulle jag hjälpa mellankillen med att fålla upp julgardiner. Det var fyra längder och det var mycket tyg att hantera. Men det blev väldigt bra tillslut. Det tog tre timmar och sen var det bara att gå och lägga sig.

I onsdags jobbade jag sent och sen var det dags för lite kransbindning tillsammans med bästa kollegan. Gjorde en väldigt fin, fluffig och stor krans. Blev väldigt nöjd! Den ska få en fin plats på ytterdörren.
(null)

Idag, torsdag slutade jag tidigt och då åkte jag och handlade lite. Det blev en runda till Dollarstore, Rusta och Lidl. Hittade en julskinka till ett skapligt pris så nu hoppas jag på en skinkmacka i helgen.

När jag kom hem fixade jag lite med adventspynt och sen lagade jag mat till lillkillen och mellankillen. Sen var det dags för mellankillen att skjutsa lillkillen på studentfest.

Ny resa

Jag jobbade i fredags och sen var det bara att handla lite inför helgen och packa husvagnen för sen var det dags för lite äventyr på Jälluntofta camping i Unnaryd. Vi kom strax efter våra fina orienteringskompisar som redan var där. Vi fixade mat och satt länge och pratade i deras husvagn. Så trevligt!

I går tog vi lite sovmorgon och sen var det dags för en vandring på Jälluntofta leden, en 12 km lång led i fina landskap. Den gick i skog men även ganska mycket på grusvägar. Vi pausade efter halva sträckan vid ett vindskydd där vi värmde mat och eldade lite, det blev väldigt lyckat.
(null)

När vi kom tillbaka till campingen vilade vi lite innan det var dags att gå till badtunnan för lite härlig värme. Det var så skönt efter den långa vandringen jag och Chefsmekanikern doppade oss i sjön också, det var väldigt kallt. Vi satt länge i vattnet och tillslut fick vi se norrsken på himlen. Så fantastiskt fin, det trodde jag nog aldrig att jag skulle få se och definitivt inte så långt söderut.

I förmiddags skjutsade Chefsmekanikern mig till min fina vän och sen åkte vi tillsammans till en träff med vår gamla basgrupp från högskolan i Halmstad. Det blev många fina skratt och samtal.

Fin och intensiv helg!

På vägen hem

Idag gick vi upp och fixade iordning oss och gick ner och åt lite frukost. Den var lika bra idag och vi satt en stund då vi inte behövde skynda oss. Gick upp på rummet och packade allt och tog på cykelkläder.

Sen åkte vi söder ut och på vägen hem hade vi sett ut ett ställe söder om Södertälje som hette Hölö, där det skulle finnas några stigar för mtb cykling. Det var lätt att hitta dit och vi fixade lite och cyklade iväg.

Det satt blå skyltar märkta med mtb så vi cyklade på. Det var en fin uppvuxen skog med många olika stigar, dels breda motionsspår och däremellan fina stigar upp och ner på olika bergsknallar. Vi cyklade en bra stund och då märkte Chefsmekanikern att han hade tappat sin telefon. Vi fick cykla tillbaka några hundra meter på kringliga stigar och som tur var låg den uppe en berghäll.

Läskig nedförsbacke

Rundan blev ca 8 km och när vi kom tillbaka till bilen lastade vi cyklarna och bytte om. Det var lite krångligt att byta om till vanliga kläder mitt på en parkering vid en skola när det plötsligt kom flera skolbussar körandes förbi. Men det fungerade ändå bra. Sen började vi resan hemåt, Vi stannade på KFC och åt kyckling, det var en ny upplevelse.

Det blev två fina dagar på resa.