AW med kollegor

Idag slutade jag tidigt och åkte till Kullens Skor för att titta lite inför sommaren. Det blev inget köp men det fanns en hel del som jag kunde tänka mig. Sen åkte jag hem och vilade lite innan jag fixade i ordning mig inför kvällens AW.

Tog bussen till Falkenberg och där mötte jag upp bästa kollegan och en tidigare kollega. Vi hade bokat bord på Pincos. Där beställde vi goda drinkar och många goda rätter. Det blev många goda skratt och många trevliga samtalsämnen.
(null)

När vi ätit färdigt tackade vi för oss och gick vidare till Rådhustorget no:1A där vi beställde en härligt frisk hallon drink. Vi pratade och pratade och vid 22 var det dags att beställa taxi. Chefsmekanikern var snäll och hämtade mig❤️

Fin fredag!

Mtb efter jobbet

Måste bara säga något som jag tänkt på ganska länge nu. Så härligt med sol och ljusa kvällar, jag jobbar till 16.30 och hinner både handla och cykla efter jobbet innan det blir mörkt. Är det inte fantastiskt?!

Idag efter jobbet handlade jag och kom hem och övertalade Chefsmekanikern att laga "cykelmat" eller "cykelfrukost" ( ni andra kallar det nog pannkakor) så då frågade jag Lillkillen om han ville hänga med sin gamla mamma på en mtbtur innan maten. Det var längesedan som vi cyklade tillsammans men så kul.

Tyvärr hade vi lite otur med just denna turen. Den första skogen vi cyklade i var som vanligt väldigt fin men när vi kom upp för den väldigt branta backen innan den lilla sjön upptäckte vi att där hade skogsmaskiner varit och den vanligtvis fina stigen var utbytt mot två djupa spår ibland fyllda med sly/trädstammar. Det var nästintill omöjligt att cykla så vi fick bära, klättra och dra cyklarna fram.
(null)

Tillslut kom vi till en grusväg och längst ner på den hade markägarna dragit ett elstängsel och innanför gick minst etthundra kor som råmade när vi kom cyklandes. Vi fick vända tillbaka och hittade en annan liten stig som vi tog för att komma ut till den stora vägen. Vi cyklade en liten runda till runt ett stenbrott innan vi cyklade hemåt igen.

Lite sur och lite trött kom jag hem men jag hade iallafall fått cykla lite och hemma väntade Chefsmekanikern med maten❤️

Fin onsdag!

Söndag

Idag var jag väldigt trött efter att vi hämtat mellankillen sent eller egentligen väldigt tidigt på morgon. Låg i sängen stor del av förmiddagen fortfarande trött efter de senaste dagarnas utbildning och den restid som det även innebar.

Sen åt vi en sen frukost eller tidig lunch innan vi bytte om till cykelkläder och packade med cyklarna och tog bilen till Skedalaskog och den fina och utmanande mtbbana som Halmstad Mtb byggt.

(null)

Den var verkligen tuff på vissa ställen och jag fick hoppa av och gå ibland. Men ibland är det härligt att få utmanas och känna att man klarar av det.

Det är en fin bana på ca 5,5 km med endel uppförsbackar och på slutet en grävd del med hopp/dropp och svängar.

Det blev en fin söndag med lite rörelse och återhämtning, precis det jag behövde.