Helg

Äntligen fredag och jag slutade tidigt. Åkte hem och var väl inte riktigt på humör. Hade nog tänkt att åka och cykla men det blev inte så. Fixade lite hemma och sen lite senare tränade jag en timme med Vibes. Det blev mycket ben och det kommer nog att kännas i morgon. 

Vi gick och la oss skapligt tidigt för att orka gå upp tidigt. Hade ställt klockan på 7 och gick upp och duschade. Fixade i ordning mig och vid ca 7.30 satte vi oss i bilen för att åka till Skövde. Ja, jag vet det är lååångt. Men det var dags att äntligen få gå på cykelmässa. Har inte varit på cykelmässa sedan innan pandemin. Det var en lång stund i bilen men det är ändå kul och spännande att få åka hemifrån och se och träffa andra cykelnördar. 
(null)

(null)

Vi kom fram lagom till första föreläsningen, det var Andreas Cederqvist som pratar om motivation och hur olika hormon påverkar oss. Det var väldigt intressant men lite kort, bara 30 minuter. Hade nog gärna lyssnat lite längre på honom. 

Resten av tiden valde vi att gå runt i mässhallarna och tittade och shoppade lite. Vi lyssnade även på två andra föreläsningar som var korta men intressanta. Det var relativt mycket folk och jag tror att det kan bli en återkommande mässa om arrangörerna vill. Det vi saknade var nog lite mer mtb företag, lite fler tillbehör och försäljning och egentligen färre rena cykelförsäljare(mest för att vi inte är så intresserade av att köpa cyklar).
Men det var ändå helt okej 👍🏼 När vi var klara passade vi på att leta upp en restaurang i Skövde för att få lite mat i oss innan vi åkte vidare. Det blev en god och väldigt stor kebabtallrik. 
(null)


Idag vaknade jag tidigt men somnade om och när vi bestämde oss för att gå upp hade vi bestämt oss för att åka och cykla i Mellbystrand. Det var en jobbig runda då jag har så fruktansvärt jobbig träningsvärk i låren. På slutet fick jag rejält ont på baksidan av låret så fick ta det lite lugnt. Efter cyklingen passade vi på att både slänga skräp och veckohandla. Skönt när det är klart!
(null)

Intensiv helg!

Kram ❤️

Kommentera inlägget här :