Då var det fredag

Idag var jag trött när det var dags att gå upp men det kändes bättre när jag väl var uppe. Hade en fin dag på jobbet med fina kollegor och härlig humor. Slutade tidigt, bytte om och åkte direkt till min thaimassage. Har varit där några gånger nu och det är ganska smärtsamt just där och då men det känns väldigt bra när hon är färdig. Kan verkligen rekommendera er att testa, jag väljer en variant av Thaimassage och oljemassage.

(null)

Handlade lite på vägen hem och var bara hem och vände innan jag och Lillkillen övningskörde till fina E. Tycker det går väldigt bra och vi har kul tillsammans!

Åkte hem och tog tag i fredagsmyset, hemmagjord pizza, choklad, lite Ben & Jerrys och en serie. Kan det vara bättre på en fredag?

Fin start på veckan

Tycker att det är måndag mest hela tiden, veckorna går väldigt fort nu.

Den här veckan har börjat väldigt bra trots munsår, mens och pollen. Ingen kul kombo. Vi har haft det lite rörigt på jobbet tack vare sjuk personal och ingen vikarie men med bra kommunikation och samarbete har det ändå fungerat bra!

Igår var jag trött men körde ändå ett pass med  Vibes och avslutade dagen med ett härligt skumbad.

Idag var det dags för mig och min kollega att springa vårens första pass tillsammans, vi sprang 1 minut och gick 1 minut gånger 15 men vi fick lite feeling och sprang några till. Det kändes som en hyfsad start.

När jag kom hem bytte jag om till torra träningskläder och tränade 35 minuter med Vibes. Kommer nog att kännas rejält i morgon. En bra start på veckan!

Säröhus

Igår kom min bästa cykelkompis med tåget och jag hämtade henne på stationen. Efter lite mat och samtal var det dags att gå och lägga sig.

Idag vaknade jag tidigt men valde att somna om och när vi gick upp åt vi frukost. Sen packade jag klart och vi fixade i ordning oss och åkte mot Falkenberg centrum. Efter lite shopping åkte vi till Sonjas Veranda i Tvååker och åt lite lunch.
(null)

Vi kom fram till Säröhus lite för tidigt men vårt rum var färdigt så vi kunde checka in. Vi packade upp lite och bytte om och tog en promenad längs havet innan vi gick tillbaka. Efter många trevliga diskussioner och skratt blev det dags för middag. Vi fixade till oss lite och gick till restaurangen. Där serverades fänkålssoppa till förrätt och varmrökt lax till varmrätt. Till efterrätt fanns ett helt bord med godsaker att välja på.
Dessert

Lite senare hade vi vår bokade spatid. Där var vi nästan helt ensamma, väldigt skönt och mysigt! Hade lite svårt att somna då sängen var för mjuk och kuddarna för knöliga… ett riktigt I - landsproblem😂

Lördagen kom och vi började med en frukost från buffén innan vi bytte om och gick iväg på dagens vandring. Det regnade ganska mycket i perioder och vi valde att följa olika småstigar som slingrade sig runt i skogen. Vi var ute i tre timmar och det var skönt att komma tillbaka till hotellet.

(null)
Grekiskyoghurt med frukt och bär

Till middag fick vi en sparrissoppa till förrätt och en kalvfile’ till varmrätt. Det var ok och jag blev väldigt mätt. Sen var det dags för spa igen. Nu var det lite flera där men helt ok, vi bastade och gjorde fotbad. Härligt!

Pannacotta, kladdkaka och godis
Vi sov till 9 och sen var det dags för frukost igen. Valde det jag gillade bäst och jag blev lagom mätt! Sen passade vi på att testa massagestolarna innan vi checkade ut och åkte till Hede fashion outlet. Vid ett körde jag bästa cykelkompisen till tåget och helgen var över. Det blev en fantastiskt fin helg, tack❤️