Värnamo-Borgen

Idag gick vi upp och åt frukost utomhus i mulet väder men ändå ganska skönt. Sen bytte vi om till cykelkläder och gav oss iväg på en tur på 14,2 km. Banan var växlande i tät granskog och lövskog, många uppförsbackar och fina lite stökiga utförsbackar. Svettigt och jobbigt för mig i allafall, det är ju det viktigaste med cyklingen!

(null)

Tillbaka vid husvagnarna bestämde grabbarna sig för att ta ett varv på SM banan. Där var många hopp och dropp och bitvis ganska krävande cykling💪🏼
Sen blev det lite lätt lunch innan vi packade ihop och åkte till Nässjö och Lövhults Camping. En liten lugn camping vid ett skid och skidskytte centrum. Här finns också flera motionsspår och ett mtb spår som vi ska testa i morgon.

Vi drack en fin Tore Skogman, summer editionen av  den klassiska Mora Nisse. Nu känns det verkligen som semester på riktigt!

Packa husvagnen

Igår blev det en rundtur till olika butiker för inköp till vår kommande cykelresa. Vi brukar försöka att handla så mycket som möjligt innan så vi slipper handla varje dag under resan, ganska skönt.

Det regnade till och från hela dagen, grabbarna var på Bil och Flygmuseet i Ugglarp, mellankillen var på skroten och fyndade och vi tjejer gick en fin runda i kvarteret och just precis då kom en lite skur, såklart!

Idag hade vi turen att få sovmorgon och sen blev det pannkaksfrukost som Chefsmekanikern gräddat på Muurikan. Väldigt gott! Sen åkte bästa cykelkompisarna iväg på lite ärenden och vi började packa ut i husvagnen.

Första stoppet blev Borgen i Värnamo och lite fricamping. Första glaset av summer edition Raspberry Hästspark avsmakades och den fick godkänt.

Killarna kom igång med lite beachtennis och Chefsmekanikern fick en special Ipa
Då det började regna fick vi gå in i husvagnen och äta våra hamburgare!
Fin start på cykelresan med bästa cykelkompisarna❤️

Bästa cykelkompisarna

Igår kom bästa cykelkompisarna hem till oss med sin husvagn och nu väntar några fina dagar tillsammans här i Ugglarp innan vi åker på den gemensamma cykelresan.

Vi började kvällen med pizza från restaurang Strandkanten, Ugglarps Camping. Det smakade bra och vi åt och drack gott! Sen cyklade vi ner till stegen för ett dopp tillsammans, det var lite kallt i luften men varmare i vattnet!

(null)

Idag började vi dagen med frukost och planering för dagen. Vi bestämde oss för att åka till Mellbystrand för att cykla Buktenbanan. Cykelkompisarna var nöjda och tyckte den var fin. Vi avslutade med ett bad på den fina stranden.

Det kommande hockeyproffset

Vi åt på restaurangen på Ica Maxi och sen åkte vi hem. På kvällen var alla barnen och fina E på bio i Varberg och såg