Sista april

Vaknade tidigt men somnade om. Chefsmekanikern skulle springa en runda men jag var alldeles för trött och låg kvar i sängen. Lyssnade lite på en ljudbok. Sen bytte vi om till cykelkläder och cyklade Blueberry, en led på Isaberg. Den är 14 km och har en del lite tråkiga grusvägar men också många fin utförsbackar på skogsstigar.

När vi kom tillbaka gjorde Chefsmekanikern pannkakor på Murikkan. Mycket gott❤️
Sen gick vi en runda på mässområdet igen och sen var det dags för ytterligare en föreläsning. Den handlade om hur man blir sitt bästa jag och hur man lyckas med sitt mål.

(null)

Sen bytte vi om igen och cyklade Pink Lady, en led som är 8 km. Den är till en början lite rotig och rolig men den var omgjord på slutet med mycket grus som gjorde den väldigt lätt cyklad men ändå trevlig. Var väldigt trött och tyvärr fick jag väldigt ont i ryggen, inte kul…

Gnosjö och Anderstorp

Idag vaknade jag tidigt men valde att ta lite sovmorgon. Vi fixade lunch som vi tog med oss till Gnosjö. Där hittade vi en fantastiskt fin idrottsanläggning med det mesta och allra bäst fyra olika Mtb leder. Vi valde att cykla en röd led som hette Tråddragaren och den var ca 8 km.

(null)

Den började tufft med uppförsbacke och hela leden var hela tiden upp och ner så det fanns inte mycket vila. Men den var fantastiskt fin och i väldigt fin natur. Jag var rejält trött efter bara en stund trots att jag började dagen med en Nocco… kanske tur annars hade jag kanske inte tagit mig runt. När vi kom tillbaka blåste det och var ganska kallt och vi som hade tänkt äta vår lunch.

Vi packade in oss i bilen och åkte till Anderstorp för att hinna med en led och ny nål till. Där var en lite kortare led som var i en väldigt speciell skog med lite spännande natur. När vi hade cyklat den packade vi återigen in oss i bilen och åkte till en rastplats påväg tillbaka till Isaberg. Där var väldigt blåsigt och kallt så vi slängde i oss maten så fort vi kunde och hoppade in bilen igen för att värma oss.

Vi duschade och bastade innan vi gick en runda på mässområdet. Jag inhandlade nya cykelhandskar från Hestra, cerise precis min färg. Sen var det dags att gå på föreläsning med en äventyrscyklist från Halland. Kul att höra om hans olika äventyr!

Veckan som gick

Jaha då har nästan en hel vecka passerat.
Började med att träna lite med Vibes i måndags sen blev det en löprunda hemma i tisdags, en löprunda med bästa kollegan på slätten i onsdags och torsdagen innebar att sluta tidigt och cykla i Vesslunda. Stötte på både ett rådjur och en älg på riktigt nära håll, läskigt!

Jobbet har varit intensivt med inskolning och sjuk kollega, har varit trött men inte stressad. Vi har dessutom haft utvecklingssamtal under tre dagar. Vi har väldigt kul ihop så det väger upp allt det andra.

Idag fredag åkte vi till Isaberg med husvagnen för en långhelg med cykling, ska bli så kul!! Vi kom fram tidigt och slog upp vårt lilla tält och lagade mat. Efter en liten promenad var vi trötta och dagen blev till kall kväll.