Gnosjö och Anderstorp

Idag vaknade jag tidigt men valde att ta lite sovmorgon. Vi fixade lunch som vi tog med oss till Gnosjö. Där hittade vi en fantastiskt fin idrottsanläggning med det mesta och allra bäst fyra olika Mtb leder. Vi valde att cykla en röd led som hette Tråddragaren och den var ca 8 km. 

 
(null)

Den började tufft med uppförsbacke och hela leden var hela tiden upp och ner så det fanns inte mycket vila. Men den var fantastiskt fin och i väldigt fin natur. Jag var rejält trött efter bara en stund trots att jag började dagen med en Nocco… kanske tur annars hade jag kanske inte tagit mig runt. När vi kom tillbaka blåste det och var ganska kallt och vi som hade tänkt äta vår lunch. 

Vi packade in oss i bilen och åkte till Anderstorp för att hinna med en led och ny nål till. Där var en lite kortare led som var i en väldigt speciell skog med lite spännande natur. När vi hade cyklat den packade vi återigen in oss i bilen och åkte till en rastplats påväg tillbaka till Isaberg. Där var väldigt blåsigt och kallt så vi slängde i oss maten så fort vi kunde och hoppade in bilen igen för att värma oss. 

Vi duschade och bastade innan vi gick en runda på mässområdet. Jag inhandlade nya cykelhandskar från Hestra, cerise precis min färg. Sen var det dags att gå på föreläsning med en äventyrscyklist från Halland. Kul att höra om hans olika äventyr! 
(null)

(null)

Kram ❤️


Kommentera inlägget här :