Ny vecka

Började veckan med att vi hade stängt på jobbet. Vi pedagoger hade lite annat än barn att jobba med, vi jobbade med likabehandling, nytt schema och annan planering. Mycket handlar om den stora flytten tillbaka till vår förskola. Vi har under det här året varit i en paviljongförskola under tiden som vår förskola renoverats och nu är det dags att få flytta tillbaka. 

Slutade 18.00 och handlade lite innan jag körde hem. Väl hemma bytte jag om till träningskläder och tränade en timme med Vibes. Chefsmekanikern var snäll och lagade mat till oss under tiden. 
(null)

I tisdags öppnade jag för finaste kollegan är ledig och lever sin dröm i alperna. Dagen fortsatte i lugnt och sansat tempo, några kollegor stressar runt och packar och är väldigt stressade kring flytten. Vi gick till skogen och barnen var lika glada som vanligt och det blev en bra dag på jobbet. Efter jobbet tog jag och bästa kollegan en långpromenad i skogen. Det var skönt att komma ut och det blev ett fint samtal. 

Vaknade mitt i natten av att jag var yr och snurrig och insåg att jag inte skulle kunna jobba i morgon. Så irriterande men bara att vänta ut det. Ringde jobbet på morgonen och somnade om och sen sov jag till och från hela dagen. Så uttråkad men var för trött och illamående för att orka bry mig. Framåt eftermiddagen var jag nästan mig själv igen. 
(null)
Solnedgång är väldigt vackert


I morgon ska jag jobba och jag och kollegorna ska vara på förskolan och fixa i ordning allt. 

Kram ❤️

Kommentera inlägget här :