Sjuk

Hemma från jobbet, rosslig, fruktansvärt ont i halsen och i rygg och nacke. Inte kul…

(null)

Klarade mig hela förra veckan när jag kände att nåt var pågång men nu är förkylningen ett faktum!

Har blivit lite sämre för varje dag, måndag ont i halsen och lite rosslig, tisdag ondare i halsen och lite hosta, onsdag snorig, täppt, mindre ont i halsen men jobbig hosta. Kan det bli värre nu innan det vänder😢

Gör inte mycket här hemma, sover mellan hostattackerna, lyssnar på poddar, dricker mycket vatten, honungsvatten, vitaminer mm. Fixar en tvättmaskin då och då, plockar ur en diskmaskin etc.

Man är aldrig mer sugen på att träna som när man inte kan, varför är det så?? Planerar lite hur jag ska göra när detta släppt, springa, cykla och lite styrka får det bli💪🏼
Vill ut i skogen!! Ser fram emot det❤️

Höst i Tiveden

Idag hade vi semester, jag och Chefsmekanikern. Jag tog sovmorgon och Chefsmekanikern tvättade bilen😂

Sen var det bara att packa in oss i bilen och åka norrut för att tillbringa helgen med att vandra i och runt Tiveden. Vi kom fram samtidigt som bästa cykelkompisarna och blev visade till våra stugor, de visade sig vara väldigt bra och fräscha. Vi packade upp lite innan vi tog en promenad på en slinga i området. Sen var det dags att duscha och byta om till middag. Det blev en hemlagad trerätters, mycket gott!

(null)

Sen spenderade vi kvällen tillsammans med godis, snacks och gott att dricka. Mycket trevligt!

Det serverades frukost 8.30 och den var alldeles lagom, fanns det mesta vi ville ha. Efter frukost fick vi våra lunchpaket som vi skulle ha på vår vandring. Vi började med en slinga vid Utnäset vid Vättern, det var väldigt fint. Vi åt vår lunch vid vattnet och hade en mysig stund. Sen vandrade vi tillbaka till bilen och åkte till ett ställe där de röda näckrosorna finns.

Där fanns en fin runda runt sjön, tyvärr blommar ju inte näckrosorna nu men det var en fantastiskt fin natur. Sen åkte vi tillbaka till stugorna och packade ihop badkläder och lite gott att dricka innan vi gick ner till bastun som vi bokat i två timmar. Det var en väldigt söt bastu lagom till fyra trötta vandrare, vi varvade bastubad med dopp i Sveriges 27 största sjö Unden. Det var kallt men väldigt skönt att svalka sig!

Sen var det middag igen, vi fick en förrätt med kallrökt lax med lite sting, till varmrätt blev det älggryta med pommes och till efterrätt en sorts inbakad äppelgrej. Mycket gott! Kvällen avslutades med god dricka och snacks. Och tyvärr fick jag hög feber och frossa som höll i sig stora delar av natten och dessutom fick jag rejält ont i halsen…

Vaknade dagen efter med halsont och varm och kall i kroppen, inte så pigg. Vi åt frukost och checkade ut innan vi åkte till Tivedens nationalpark. Där valde vi en lagom runda som jag orkade gå i lugnt tempo sen värmde vi lunch på stormköket i solskenet. Bytte om och åkte hemåt.
(null)

Det blev en fin helg med fina vänner❤️

Krasslig

Fin dag på jobbet❤️

Kände lite krasslighet redan i helgen men det bryter inte ut liksom. Är lite hängig och lite tröttare men inte sjuk direkt, vet inte hur jag ska förklara det men eftersom vi ska iväg i helgen med bästa cykelkompisarna och vandra så har jag vilat och inte tränat nåt alls.

Känner mig faktiskt lite sur då det har varit fantastiskt fina dagar med sol och då vill jag ut i skogen och ner till stranden men har hållit mig hemma och inte haft någon pulshöjning/aktivitet på flera dagar.

Jobbade på som vanligt och vilade på kvällarna och i morgon är det dags för vår resa med bästa cykelkompisarna, ska bli så kul❤️