Veckan som gick

Den här veckan började lite annorlunda, vaknade i måndags och var väldigt seg och trött. Kände mig nästan sjuk men vet inte riktigt vad det var. Jobbade och åkte hem och gjorde ingenting.

Tisdag kändes det likadant och jag jobbade och åkte hem och la mig och vilade innan jag bytte om till löparkläder och sprang en runda i området. Tänkte att det skulle kännas lätt att springa på asfalt jämfört med i skogen men det var fruktansvärt jobbigt.

I onsdags fick jag sovmorgon och det kändes mycket bättre. Jag sov lite längre än vanligt men hann också med att träna med Vibes i 55 minuter. Efter jobbet kom mellankillen och fina E och åt med oss.

Torsdagar är min tidiga dag och efter jobbet passade jag på att städa på IP och göra lite inköp. Sen åkte jag hem och bytte om till cykelkläder och cyklade en runda i Vesslunda. Cyklade två varv för att nöta lite inför Cykelvasan. Kom hem och var sugen på ett dopp så tog polon till stranden, jag och Chefsmekanikern svalkande oss vid stegen.

(null)

Fredag och man inser att en vecka går väldigt fort ibland. Började sent och hann med lite träning med Vibes innan jobbet. Efter jobbet satt jag ute i solen på baksidan och lyssnade på ljudbok.

Helt okej vecka!

Midsommardagen

Vi tog lite sovmorgon idag, var lite seg efter alla goda drinkar.

Sen bytte vi om till cykelkläder och cyklade iväg mot Halleberg. Där fanns inga uppmärkta leder specifikt för cykling men vi cyklade på en vandringsled. Det varierade mycket mellan olika slags skog, började med bokskog och övergick i granskog med mycket rötter och stenar.
(null)

Men det tråkigaste var att över stigen på väldigt många ställen låg det träd som ramlat och vi fick stanna och lyfta över cyklarna och klättra över.

Det blev en lång cykling, vi var borta tre timmar men jag känner att dagens runda ändå var roligare än gårdagens. När vi kom tillbaka till husvagnarna var vi väldigt svettiga och hungriga så då grillade vi hamburgare. Så enkelt men gott!

Sen bytte vi om till badkläder och åkte mot Vänern och tog oss ett dopp, så skönt!

Fin dag i skogen!

Midsommarafton

Vaknade tidigt och var pigg, brukar inte hända mig så ofta. Jag brukar dessutom ha svårt att somna första natten i husvagnen men det gick väldigt bra den här gången.

Gick upp och åt frukost tillsammans i solen, så mysigt! När vi ätit färdigt var det dags att cykla en runda. Vi bytte om till cykelkläder och cyklade iväg på en röd led på Hunneberg. Det var mååånga rötter och stenar att cykla över men det gick ändå skapligt. Tyvärr var terrängen ganska platt och det hände inte så mycket annat. Fin skog men lite tråkig.
(null)

Chefsmekanikern lagar min punktering, tack❤️

När vi kom tillbaka bytte vi om och åkte till Vänern för ett svalkande dopp, mycket skönt. Efter lite inköp var det dags att äta midsommarlunch lite sent men mycket gott! Senare på kvällen åt vi även efterrätt men kvällsmaten blev inte av. Många goda drycker avnjöts i våra glas.

Det blev en fin midsommarafton!