Ny dag och nya äventyr

Idag åkte vi till Göteborg för att gå på Kvibergsmarknad, ett fantastiskt ställe. Trodde när jag läste om det att det skulle vara en stor loppis men det var som att kliva in i en annan värld. Det var som att kliva av bussen från flygplatsen i ett varmt land och inte hamna på sitt hotell.  Alla utom jag och Chefsmekanikern och kanske högst fyra fem andra, var av utländsk härkomst. Det var mörka och ljusare, unga och gamla men mest barnfamiljer. Alla verkade ha ett mål med sitt besök, många verkade känna varandra. Men jag la märke till en sak, det vanligaste språket som talades var svenska, kanske för att de inte pratade samma språk.

Vi gick runt och tittade på allt och visste inte riktigt vad vi skulle göra. Det var mysigt och lite spännande att bara strosa runt och titta på allt folk.
(null)

Sen åkte vi till Nääsfabriker och åt lunch och det var som en helt annan värld, lite mer överklass och "finare" människor. Men vilka är lyckligast?

Det blev ett bad när vi kom hem och sen lite serier innan dagen var slut.

Lördag

Idag vaknade jag tidigt och frös men sen kom solen fram och direkt blev det väldigt varmt i tältet och vi fick öppna. Vi gick upp och packade ihop allt och checkade ut.

Sen åkte vi till Miss Crickets milkshakebar i Höganäs och testade varsin milkshake. Jag tog en med choklad och Chefsmekanikern en med jordgubbssmak. De var väldigt söta och blev väldigt mastiga men kul att testa.

(null)

Sen åkte vi till Mellbystrand och spenderade några timmar på stranden innan vi åkte hem. Det var väldigt varmt och vi badade många gånger. Härligt att bli sådär riktigt varm så man bara måste bada för att svalka sig.

När vi kom hem grillade vi och avslutade dagen med lite fruktsallad och tvtittande.

Höganäs och Sofiero

När vi vaknade var det varmt i tältet och jag hade lyckats sova ganska bra faktiskt, jag har väldigt svårt att sova i tält och speciellt i sovsäck. Den är ju liksom inte riktigt gjord för oss som sover på mage. Men jag tog med en filt som jag la på liggunderlaget och hade sovsäcken öppen så den fick vara som ett täcke. Och det fungerade ganska bra.

När vi druckigt lite te och kaffe från stormköket tog vi en promenad in till Höganäs och gick runt lite och sen fikade vi på ett ställe som hade en sjukt god vegetarisk wrap. Sen gick vi tillbaka till camping och tog med badväskan och gick till stranden för lite sol och bad.
(null)

När vi badat och solat nån timme var det dags att gå upp och duscha och fixa oss inför kvällens konsert på Sofiero. Påväg till Sofiero var vi på Garage och åt varsin burgare. Mycket gott! Det var en konsert  med Petter, Miss Li och Uggla. De uppträdde en timma var med lite paus emellan. De var fantastiskt bra och det blev en toppenkväll.

Tack för den fina presenten,