Semester dag 15

Idag gick vi upp lite tidigare och åt frukost innan vi började packa ihop allt, det var dags att åka vidare. Vi checkade ut och började köra norrut mot Rörbäcksnäs.
(null)

Stannade och tankade och handlade lite på vägen innan vi kom fram. Det var några år sedan vi var här och när vi var här tidigare kunde man campa på en gräsplan ovanför Ica men det kunde man inte längre. Istället fanns en ställplats vid Folkets Hus med en stor grusplan där vi kunde stå var vi ville.

Det fanns både toalett och dusch så det blir nog bra! Vi lagade mat lite tidigare än vi brukar och till efterrätt grillade vi en äppelpaj som jag förberett hemma. Den blev väldigt god!
Blev en och annan Mora Nisse under kvällen, det är ju tradition😊

Semester dag 14

Idag gick vi upp och åt frukost tillsammans innan vi skulle cykla en runda. Men… då skulle Chefsmekanikern och bästa cykelkusinen få alla teknikprylar att synka, klockor, telefoner och cykeldator. Även mtb cykling är en prylsport! Det tog mååånga timmar…

(null)

Trots att de inte lyckades att få cykeldatorn att fungera som de ville gav vi oss iväg på en egengjord runda, första delen kändes som att den bara gick uppför och det var sjukt jobbigt!

Jag trampade på men fort gick det inte och de andra fick hela tiden vänta på mig. Vissa partier var väldigt branta uppför och andra väldigt rotiga och steniga. Ibland var det brasa sköta stigar eller skogsvägar. Men helheten är väldigt fin och man passerar väldigt många fina ställen, ett stenbrott och gamla lämningar av ställen där man brutit stenen. Lummiga skogar och fina ängar.

När vi kom tillbaka efter tre timmar var jag väldigt trött och vi satt en stund i solen innan vi gick ner och doppade oss. Det var väldigt kallt men skönt efteråt! Sen blev det dusch och mat.

Fin söndag!

Semester dag 13

Idag var det dags, dags att packa in det sista och dra norrut. Första dagen på vår tre veckor långa semesterresa. Första stoppet blev Gislaved och jag åt mat på Rosegarden och Chefsmekanikern beställde mat på någon liten konteiner med hamburgare. Verkar vara det senaste, att sälja burgare i konteinrar. Jag var sugen på sushi och det var tyvärr inte den godaste sushin jag ätit men ändå ok.

(null)
Blev lite sushi och lite friterat

Sen åkte vi vidare till campingen i Kinnekulle där vi ska stanna i två dygn. Vi började med att sätta upp tältet men precis när vi började kom de första dropparna och när det var dags för tältspikarns öste det ner. Så tyvärr blev Chefsmekanikern lite blöt…

Efter en stund kom den bästa cykelkompisen med sin husvagn och fick en plats alldeles bakom oss, så perfekt! Vi pratade och hade det bra och lite sent(som vanligt) blev det grillad korv med bröd. Mycket gott!

I morgon blir det en cykelrunda direkt efter frukost, det kommer nog att vara lite blött eftersom det har regnat hela kvällen.