Semester dag 14

Idag gick vi upp och åt frukost tillsammans innan vi skulle cykla en runda. Men… då skulle Chefsmekanikern och bästa cykelkusinen få alla teknikprylar att synka, klockor, telefoner och cykeldator. Även mtb cykling är en prylsport! Det tog mååånga timmar…

(null)

Trots att de inte lyckades att få cykeldatorn att fungera som de ville gav vi oss iväg på en egengjord runda, första delen kändes som att den bara gick uppför och det var sjukt jobbigt!

Jag trampade på men fort gick det inte och de andra fick hela tiden vänta på mig. Vissa partier var väldigt branta uppför och andra väldigt rotiga och steniga. Ibland var det brasa sköta stigar eller skogsvägar. Men helheten är väldigt fin och man passerar väldigt många fina ställen, ett stenbrott och gamla lämningar av ställen där man brutit stenen. Lummiga skogar och fina ängar.

När vi kom tillbaka efter tre timmar var jag väldigt trött och vi satt en stund i solen innan vi gick ner och doppade oss. Det var väldigt kallt men skönt efteråt! Sen blev det dusch och mat.