Långledig

Onsdag och lite irriterad på en kollega på jobbet! Men väljer att släppa det och istället tänka positivt, nu ska vi vara lediga fyra dagar och dessutom få cykla en massa! Kan det bli bättre?!

Packar det sista och tillslut kommer vi iväg, tre timmar tills vi kommer fram och helgen kan börja. Bästa cykelkompisarna är redan på plats när vi kommer och har dessutom hunnit få upp sitt förtält. Perfekt! Vi pratar och har trevligt och tillslut är det dags att sova.

Torsdagen börjar med regn och mulet och några behöver göra lite inköp innan vi kan cykla iväg. Lillkillen är inte med och inte V heller men det kommande hockeyproffset är med. Vi cyklar en röd led här på Billingen som vi cyklat tidigare och den är fin och lagom jobbig. Sen grillade vi korv och fikade lite innan vi bytte om till vandringskläder och gick en runda. Den var riktigt fin men tog ganska lång tid och sen när alla andra på campingen var redo att sova åt vi grillat med sötpotatispommes. Mycket gott!

(null)

Fredagen började med frukost tillsammans och sen tog vi bilarna till Mösseberg i Falköping och cyklade en runda på ca 4 km. Det var en ganska alldaglig runda som var lite tråkig trots att det gjorts väldigt mycket reklam om deras mtb cykling. Tror inte vi behöver komma tillbaka… Sen åkte vi vidare med bilarna till Tidaholm och en fantastiskt fin runda på 19 km, fantastiska stigar varvat med fina skogsvägar och fantastiskt fina vyer. Magiskt, kändes som att leva min dröm😉❤️

Lördagen började med mulet väder och vi alla var lite trötta. Efter frukosten packade vi in oss i bilarna och åkte till Tibro. Först cyklade vi en runda i Rankås som var alldeles för svår för mig, jag fick gå mycket pga väldigt branta backar och på flera ställen under rundan låg stora träd som blåst omkull så vi fick lyfta över cyklarna och ibland själva klättra över och ibland krypa under för att ta oss fram. Väldigt dåligt underhållen Mtbslinga men ett fantastiskt fint friluftsområde. Den blir tyvärr inte min favorit!

Efter lite fika cyklade vi vidare och kom till en fin träningsbana i två olika längder utan större svårigheter, mycket rötter och få backar. Bara att trampa på och hålla så hög fart som möjligt💪🏼. Den passade mig väldigt bra, hade gärna haft en liknande här hemma!

(null)

Tillslut blev det söndag och dags att åka hem, solen sken och det kändes som att helgen gått väldigt fort. Chefsmekanikern bjöd på pannkakor till frukost och vi packade ihop och åkte åt var sitt håll. Alltid lite trist när vi skiljs åt men den här gången ses vi snart igen❤️

Jag och Chefsmekanikern tog vägen förbi Ulricehamn när vi körde hem och jag fick en liten idé om att vi skulle testa en bana där innan vi åkte vidare. Vi cyklade en röd bana som var 7 km och innehöll många svängar hit och dit, lite upp och lite ner, rötter och många skyltar att följa. En ganska lättcyklad slinga men som ändå krävde lite koncentration då det ibland delade sig och man fick vara noga att kolla åt vilket håll skyltarna visade. När vi cyklat färdigt köpte vi hamburgare av någon boule förening för i samma område pågick Boule DM och det kryllade av pensionärer.

Det blev fyra nya nålar på våran karta under en och samma helg. Bra jobbat!

Väldigt fin ledighet!

Lördag

Idag började jag dagen med sovmorgon, lite frukost och sen var det lite frön som skulle i jorden. Regnet strilade ner och det kändes som en ganska trist dag. Jag bestämde mig för att åka till det blågula varuhuset och göra ett litet inköp. Några timmar senare och några tusen kronor fattigare kom jag hem…

Vi bytte om till lite varma kläder och åkte till våra bästa orienteringskompisar. Vi gick upp i deras skog och där hade de tänt en fin eld. Där  blev vi sittande många timmar. Vi grillade korv, gjorde varma mackor och pratade och skrattade. Det var lika trevligt som vanligt när vi ses❤️
(null)

Den här dagen gick fort och ingen träning blev av men fin kvalitetstid utomhus vid en brasa är pluspoäng rätt in på "leva sin dröm" kontot!

AW

Idag slutade jag tidigt på jobbet och åkte hem och vilade, och somnade. Har varit mycket på jobbet den här veckan så jag var väldigt trött. Sen var det dags att fixa i ordning mig inför kvällens AW med jobbet som även inkluderade firande av den nya 50 åringen.

Jag tog bussen och man kunde tro att jag hade abonnerat hela turen, jag var ensam på bussen från början till slutet. När jag kom till stan började vi med shuffleboard på Harrys och av någon konstig anledning förlorade mitt lag båda omgångarna… vet inte hur det gick till?!

Sen hade vi bokat bord och det blev en trevlig och god middag med varmrätt och efterrätt och gott i glasen. Många fina samtal och goda skratt. Vid 23 började de andra dra sig hemåt så jag ringde Chefsmekanikern som fick agera taxi. Fin kväll!