Mtb efter jobbet

Måste bara säga något som jag tänkt på ganska länge nu. Så härligt med sol och ljusa kvällar, jag jobbar till 16.30 och hinner både handla och cykla efter jobbet innan det blir mörkt. Är det inte fantastiskt?! 

Idag efter jobbet handlade jag och kom hem och övertalade Chefsmekanikern att laga "cykelmat" eller "cykelfrukost" ( ni andra kallar det nog pannkakor) så då frågade jag Lillkillen om han ville hänga med sin gamla mamma på en mtbtur innan maten. Det var längesedan som vi cyklade tillsammans men så kul. 

Tyvärr hade vi lite otur med just denna turen. Den första skogen vi cyklade i var som vanligt väldigt fin men när vi kom upp för den väldigt branta backen innan den lilla sjön upptäckte vi att där hade skogsmaskiner varit och den vanligtvis fina stigen var utbytt mot två djupa spår ibland fyllda med sly/trädstammar. Det var nästintill omöjligt att cykla så vi fick bära, klättra och dra cyklarna fram. 
(null)

(null)

Tillslut kom vi till en grusväg och längst ner på den hade markägarna dragit ett elstängsel och innanför gick minst etthundra kor som råmade när vi kom cyklandes. Vi fick vända tillbaka och hittade en annan liten stig som vi tog för att komma ut till den stora vägen. Vi cyklade en liten runda till runt ett stenbrott innan vi cyklade hemåt igen. 

(null)

(null)

Lite sur och lite trött kom jag hem men jag hade iallafall fått cykla lite och hemma väntade Chefsmekanikern med maten❤️

Fin onsdag! 

Kram ❤️


Kommentera inlägget här :