Ny resa

Jag jobbade i fredags och sen var det bara att handla lite inför helgen och packa husvagnen för sen var det dags för lite äventyr på Jälluntofta camping i Unnaryd. Vi kom strax efter våra fina orienteringskompisar som redan var där. Vi fixade mat och satt länge och pratade i deras husvagn. Så trevligt!

I går tog vi lite sovmorgon och sen var det dags för en vandring på Jälluntofta leden, en 12 km lång led i fina landskap. Den gick i skog men även ganska mycket på grusvägar. Vi pausade efter halva sträckan vid ett vindskydd där vi värmde mat och eldade lite, det blev väldigt lyckat. 
(null)

(null)

(null)

När vi kom tillbaka till campingen vilade vi lite innan det var dags att gå till badtunnan för lite härlig värme. Det var så skönt efter den långa vandringen jag och Chefsmekanikern doppade oss i sjön också, det var väldigt kallt. Vi satt länge i vattnet och tillslut fick vi se norrsken på himlen. Så fantastiskt fin, det trodde jag nog aldrig att jag skulle få se och definitivt inte så långt söderut. 
(null)

I förmiddags skjutsade Chefsmekanikern mig till min fina vän och sen åkte vi tillsammans till en träff med vår gamla basgrupp från högskolan i Halmstad. Det blev många fina skratt och samtal. 

Fin och intensiv helg!

Kram ❤️

Kommentera inlägget här :