Aktiv lördag

Idag vaknade jag inte alltför sent men gick inte upp på en gång. Solen sken och det kändes som en bra dag. Kände mig lite mör i kroppen efter gårdagens thaimassage, men ändå skönt på nåt sätt. 

 
(null)

Vi gick upp och bytte om till cykelkläder och satte på cyklarna på bilen. Dagens cykling skulle vara i Haverdal och det var väldigt  länge sedan vi var där. Det var lite kallt men inte fruset eller halt. Många andra var ute i reservatet och gick med sina hundar eller utan. Vi cyklade en timme och tyvärr kände jag av foten i dag med men inte så illa som sist. 

Vi åkte hem och bytte om och åt lite brunch. Sen kom storkillen förbi, kul att se honom. Han har varit i Norrland på vinterutbildning några veckor. När han åkte bytte vi om till träningskläder igen och packade in skidor och åkte till Åkulla för en premiärtur i längdspåret (för mig, Chefsmekanikern har redan åkt många gånger). Det var lite läskigt, är alltid svårt första gången. Blev väldigt rädd förrrförra året när jag vurpade och gjorde illa svanskotan. Försöker övervinna min rädsla för backar men det är svårt…

(null)

Åkte några varv men sen gick Chefsmekanikerns ena bindning sönder så han fick låna mina skidor och jag gick en runda istället. När vi var klara duschade vi och sen åkte vi till Mc Donalds och åt lite innan vi hamnade i soffan framför teven. Fin och aktiv lördag! 

Kram ❤️


Kommentera inlägget här :