Åka kollektivt

Idag var det dags för mig att ta tåget till mamma, en resa som tar 5-6 timmar, i vanliga fall. Men inte idag, jag fick ett sms om att det var ersättningsbussar på en del av sträckan och en rekommendation att åka tidigare. Så jag åkte en timme tidigare och i Varberg var det bara att kliva av och vänta på en buss. Det tog 90 minuter innan det kom bussar. Många tålmodiga föräldrar med barn var det som väntade. En eloge till dem💪🏼

Missade mitt tåg med 25 minuter och fick hjälp av en mycket trevlig anställd på Västtrafik att boka en ny resa, tre timmar senare gick tåget men jag fick en första klass biljett! Tack snälla…

Spenderade tiden med att äta lite och titta på folk, kul en liten stund men inte i tre timmar. Kom fram till Västerås och fick vänta där i 40 minuter på buss vidare. I Västerås hade regnet tagit över också. 
(null)
(null)

Det blev en lång dag idag! 

Kram ❤️


Kommentera inlägget här :