Helgen som gick

I fredags kväll kom Chefsmekanikerns mamma och syster med barn. Vi fick smaka årets första julskinka som Chefsmekanikern rökt i många timmar. Mycket gott! 

Somnade väldigt sent och var lite trött när det var dags att gå upp. Jag hängde med till det gulblåa varuhuset och där var nog resten av Sverige också😂

Jag tog en egen vagn och gick runt i mitt eget tempo och betade av min lista. Vissa av avdelningarna var värre än andra men det fungerade ändå ganska bra. Jag hittade nästan allt jag ville ha och när vi var färdiga var det bara ca 10 före i kassakön…

Jag tror nog jag var den enda från Falkenberg som var där i lördags…

När vi var färdiga åkte vi till mellankillen och fikade innan vi åkte hem och lagade mat. På kvällen tittade vi på tv och pratade. Det blev en trevlig dag tillsammans. 

På söndagen fick vi sova lite längre och efter frukost packade vi varma kläder och tog på badkläder. Chefsmekanikern hade kollat ut ett ställe med stege i Steninge där vi kunde vinterbada. Det var fruktansvärt kallt, sex grader visade termometern. Men efteråt kändes det skönt, man blir varm i hela kroppen på nåt vis…
(null)

Vi lunchade på Max i Halmstad innan alla släktingar skulle åka hemåt igen. När alla åkte passade jag på att pynta med tomtar i hela huset, nu är det bara gardiner som ska fram och upp. Vi lyxade till det med lite sushi till kvällsmat. Det blev en intensiv men lyckad helg! 
(null)

Kram ❤️




Kommentera inlägget här :