Det är VARMT idag

Idag började vi dagen med frukost och sen direkt ett dopp i sjön, det var fantastiskt skönt! Sen bytte vi om och lillkillen cyklade iväg till sin samling med Falkenbergs cykelklubb.

Chefsmekanikern lagade min punktering sen cyklade vi iväg på den blå leden Blueberry. Den börjar med en ganska lång och jobbig backe upp och värmen var nästan olidlig.  Leden har många backar uppför och många backar utför och det är dessa jag gillar mest! Leden var lite omdragen från tidigare år och vi cyklade totalt 15 km, när vi kom tillbaka var jag väldigt varm och det kändes nästan som att jag skulle svimma. Vi bytte om, tog lite lunch och försökte att inte flyta bort i värmen.

(null)

När Lillkillen cyklat färdigt och grillat korv med cykelklubben kom han till husvagnen och bytte om och sen gick vi till stranden och där blev vi kvar i några timmar. Det var fullt med folk och väldigt skönt i vattnet.

Sen bytte vi om igen och cyklade Pink Lady tillsammans alla tre och det var ungefär lika varmt fortfarande. Den var också lite omdragen och vi blev rejält varma igen😅

Vi tog det lugnt och försökte att dricka mycket för att kompensera värmen. På Ipaden var det fotbolls-EM för den som ville titta. Snabbdusch i ett fullt och väldigt varmt servicehus. Chefsmekanikern grillade kött från Gudmundsgården och sen började matchen mellan Spanien och Polen.

Fin och väldigt varm dag!